palestin dan aku

cuti sebulan.amek kau.bertapak laa kat umah.x taw nak wat ape.sumpah bosan.inilah contoh2 manusia x reti nak bersyukur.haha.dengar cam bunyi enpon aku.jap ek.aku nak tgk enpon.huhh!!aku da agak da.ini memang boleh mendatangkan marah.skang enpon aku da jarang berbunyi.kalo bunyi pon,encik celcom yg anta msg.x abes2 ngan offer x masok akal tu.soh topup smpai 100,pastu dapat free kdit RM8 je.tah hape2.org gile je layan offer2 camtu.tadi aku tgk berita jap.pasal budak2 kat palestin.kesian btol.tersentuh hati.bila aku kecewa ngan cinta,aku rase sedih sangat.rase cam aku ni org paling malang.mule nak salahkan takdir.tapi pernah x aku fikir ape yg budak2 kat palestin tu rase??nak dibandingkan dengan kekecewaan aku,diorang jauh lebih terseksa dari aku.nak dpt education pon susah.paling sedih bila pembace berita tu ckp ayat ni "hanya pelajaran yang mampu membawa mereka keluar dari seksaan Israel"..tapi still diorang senyum,bersemangat dan paling penting diorang percaya 1 hari nanti palestin akan bebas!aku kena jadi macam diorang.kena percaya pada diri aku.kena ingat setiap ape yg jadi ade hikmahnye..dia mungkin ade alasan tersendiri dgn pilihan dia dan aku kena terima hakikat ni.sudah2 laa bersedih dan berharap sebab sume tu xkan ubah ape yg dah jadi.sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib hambaNya melaenkan dengan usaha hambaNya itu sendiri.maka dengan itu,GANBATE AIN!! :)

1 comments:

Pujangga Bercerita said...

dok umah pun study la gak..byk bnda boley blaja.contohi aku..haha.