ambition yang karut

untuk menghilangkan rase sedih,kita perlu memblog.ok.jom blog.nak tulis ape ek?xde idea.tulis sket,padam.tulis lg padam lg.button backspace pon da cam nak maki aku.haha.cengkerik setan,tolong diam!ko jangan sampai aku makan gulai cengkerik ari ni.ok.sambong balek.cte pasal cita2 laa.dari tadika sampai sekarang.we start from tadika.masa tadika cita2 nak jadi cikgu tadika.btol ni.serius.seronok tgk cikgu tadika ajar.A B C D... 1 2 7 8.senang je.dia bace,kita ikot.kita bace,dia xyah ikot pon.dia angguk ngan geleng je.time makan,dia pon makan.tapi dia makan atas meja.kitorang bersila ramai2 kat bwh.sambil makan dia semak2 buku.masa tu teruja btol.dalam hati aku "aku mesti jadi cikgu tadika!nampak cool semak2 buku sambil makan"...hahahaha.bodoh.lepas lulus dengan kepujian kat tadika,aku dapat offer masok sekolah rendah.naseb baek aku skor final exam tadika aritu.kalo x,kena repeat tadika laa aku.skolah rendah,aku nak jadi doktor (typical ambition laa kan masa tu).cita2 nak jadi cikgu tadika dah hilang ke mana.haha.aku pon blaja laa bagai nak rak.tutor dtg umah(menipu giler),tusyen(ok yg ni btol),makan supplement bg otak cerdas(yg ni pon btol) dan akhirnya aku lulus dengan terlebih pujian.siap dapat award tokoh pelajar lagi.masa tu bertambah yakin yg aku akan jadi doktor 1 hari nanti.kemudian,dpt offer pegi sekolah menengah.(kali ni btol2 offer ye).cita2 jadi doktor da bertukar kepada lecturer.kemudian bertukar kepada lawyer.kemudian bertukar balek kepada lecturer.kira dalam 5 taon tu,byk kali laa tukar2.time matrikulasi,lagi laa bangang masa ni,aku x ptot ade cita2 time ni..xde hala tuju.memang xde pon.sebab tu aku grad matrik dengan pointer (x payah cakap kat sini) memang cam haram!!now da kat U,yeahhh...cita2 cikgu tadika,doktor,lawyer,lecturer memang da xde dalam kamus hidup aku.yang ade sekarang ialah "CITA2 UNTUK MENJADI PEKERJA CONTOH DI MANA2 JABATAN KERAJAAN!!!" =.="

0 comments: